Cum sa iti schimbi stilul emotional?

Fiecare dintre noi este o combinaţie dintre dimensiunile: Rezilienţa, Perspectiva, Intuiţie Socială, Conştiinţa de Sine, Sensibilitate la Contex şi Atenţie ale Stilului Emoţional, o combinaţie unică ce descrie felul în care percepem lumea şi reacţionăm faţă de ea şi felul în care îi abordăm pe alţii.

Pornind pe acest drum, este bine să ne lipsim de modul de gândire care merge pe principiul “Eu sunt OK, Tu eşti OK”. Există anumite stiluri emoţionale- puncte de reglaj de-a lungul fiecărei dintre cele şase dimensiuni care pur şi simplu fac viaţă mai dificilă decât este necesar să fie. Dar,fiecare dintre noi ar trebui să ţintească spre mijlocul fiecărei dimensiuni.

Un alt motiv să îţi schimbi punctul de reglaj este acela că unele puncte situate de-a lungul celor şase dimensiuni te vor servi mai bine în anumite situaţii. Poate că, dacă descoperi o Perspectiva Negativă, pesimistă, te impulsionează să munceşti suplimentar, din greu, dar, o deplasare înspre capătul Pozitiv al Perspectivei funcţionează mai bine în situaţii sociale. (de ex: Ştiu că pot fi la înălţime la petrecere: mă duc).

În acest caz, este bine să fii capabil să îţi reglezi punctul unde te situezi, după poftă inimii, îţi va permite să respunzi fiecari situaţii în cel mai efficient mod cu putinţă.

Fiind conştient de Stilul Emoţional pe care îl ai, poţi să îţi croieşti o viaţă care să se adapteze acestuia. Însă, adaptarea nu este posibilă întotdeauna. Nu ajungem în mod necesar să lucrăm de acasă, că să nu mai vorbim de o eventuală schimbare în carieră.

Chiar dacă nu îţi poţi schimbă mediul fizic şi social, beneficiile pot fi pe termen scurt.

Poate vrei sa citesti si:

Exemplu practic pentru stabilirea scopurilor si a resurselor personale

Cum mănânci un elefant? -Exemplu practic pentru stabilirea scopurilor şi a resurselor personale

 Prima întrebare care îţi vine în minte când abordezi o situaţie majoră, care necesită timp şi efort susţinut, este cum îţi planifici timpul astfel încât să poţi duce la bun sfârşit ceea ce ţi-ai propus?

Când te gândeşti “ cum mănânci un elefant?”, de fapt te gândeşti cum te apuci de un proiect la care trebuie să lucrezi, de unde începi, şi cum îţi dozezi timpul astfel încât să nu laşi pe ultima sută de metri o cantitate uriaşă din ceea ce ai de lucrat. Cel mai greu este când ai şi un deadline, adică, un anumit timp pe care trebuie să îl aloci proeictului.

Deci, cum mănânci un elefant? De unde începi? Cu ce începi? Îl mănânci tot deoadata?

Evident nu.

Să luăm un exemplu concret: cum te apuci de scris o lucrare de licenţă?

Pentru că să realizez lucrarea cu brio, şi în timpul necesar, ai putea începe să “mănânci elefantul” pornind de la un picior. Să zicem că piciorul reprezintă planul pe care ţi-l faci pentru a începe lucrarea:

– rezumate,

– schiţe,

– aduni material, etc.

Urmează un alt picior. Asta înseamnă că vei trece la realizarea primului capitol din lucrare ( să zicem că sunt în total, 3 capitole, plus partea aplicativă)

Ţi-au mai rămas de “mâncat”: 2 picioare, coadă, capul (cu urechile) şi corpul…..

Cum îţi dozez timpul şi resursele în continuare?

Cele două picioare înseamnă următoarele două capitole din lucrare.

Capul, îl poţi consideră a fi partea aplicativă,la care ai ceva mai mult de lucru iar coadă o poţi lasă la urmă, deoarece această înseamnă ultimele retuşuri alte lucrării, după care urmează corpul.

Ei bine, nici corpul nu se poate “digera” în totalitate. Şi astfel, îl împărţim se pe acesta în părţi cât de cât rezonabile.

Şi asftel, ai reuşit, printr-un exemplu concret, să mănânci elefantul!

Poate vrei sa citesti si:

Cum sa reusesti intr-o lume care se schimba constant

Indicii înspre calea unui învingător obişnuit sau cum să reuşeşti într-o lume care se schimbă constant

 Acest articol nu este scris pentru câştigători. Nu mă adresez competitorilor, ci oamenilor obişnuiţi.

Pentru început, cum definim un învingător obişnuit?

Atunci când reuşeşti, în momentul în care te confrunţi cu situaţie de criză. Învingătorul obişnuit gândeşte la un alt nivel şi îşi recăpăta repede echilibrul emoţional. Apare aici fenomenul de sensibilitate. Pentru a reuşi într-o lume care se schimbă constant, trebuie să fii tu însuţi, să dai dovadă de implicare.

Care este diferenţa dintre un invigantor şi un anti-invigator?

Sunt doi paşi de urmat: 1. Rupe intenţia

  2. Întreruperea ameninţărilor exterioare.

Învingătorii sunt curajoşi, vizualizează cu uşurinţă, sunt inteligenţi, ştiu ce au de făcut în continuare, sunt disciplinaţi şi mai ales, nu se dau bătuţi. În timp ce anti-învingătorii: sunt înfricoşaţi, le lipseşte abilitatea de vizualizare, sunt capabili de back-stepping, le lipseşte disciplină şi mai ale, renunţă repede.

Cum poţi fi un învingător obişnuit?

1.          Rupe intenţia

2.          Fă primul pas

3.          Fii atent în jurul tău

4.          Adaptează-te la schimbare

5.          Interpretează correct

6.          Acţionează

7.          Fii orientat la câmpul ipotezelor.

Cum să îţi recapeţi stabilitatea când viaţă deraiază?

1.          Fă o lista cu ce anume îţi place, ce anume te bucură.

2.          Întreabă-te: Ce anume mă face să mă simt bine? Dar bucurs/a?

  Ce mi-ar plăcea să fac şi tot aman?

  Cu cine îmi place să împărtăşesc experienţele bune?

  Ignor sau uit să fiu recunoscător pentru unele daruri din viaţă mea?

3.          Dezvoltă-ţi un plan de actuine pentru a creşte experienţele pozitive, revitalizante.

Dacă trăieşti într-un stres constant sit e simţi prins într-o inerţie care nu te lasă să faci nimic pentru a-ţi îmbunătăţi viaţă, întreabă-te: Ce anume mă împiedică să rezolv mai bine situaţia sis a găsesc modalităţi de a mă bucură de muncă şi de viaţă mea? Ce beneficii obţin din lucrurile pe care le fac? Care sunt recompensele la care vreau să renunţ?

Cum să dezvoltăm o stimă de sine solidă

O modalitate de a începe să îţi dezvolţi o stimă de sine ridicată este să separi opinia ta despre ţine de opinia negativă sau critic ape care este posibil să o aibă ceilalţi despre ţine.

Învingătorii chiar se bucură de provocări noi!

Acţionează! Cu viteză şi hotărâre!

Decât nici o hotărâre, mia bine orice hotărâre!

Când viaţă îţi oferă lămâi, fă-ţi o limonadă!

Nu te lasă doborât de emoţii!

Dac nu o faci tu, nimeni nu o va face!

Testele extreme scot la lumina calităţi deosebite!

Voi găsi rezolvarea chiar acum şi voi face că lucrurile să se termine cu bine!

 

Poate vrei sa citesti si:

Parfumurile floral – fructate

Iubesti la nebunie parfumurile originale care lasa in urma lor o aroma de fructe  proaspete? Ti-ar placea foarte mult sa te afli in mijlocul unui camp cu flori pentru a profita din plin de toate miresmele lor? Cu siguranta ca vei aprecia in acest caz notele unui parfum floral fructat.

Parfumurile floral fructate originale sunt cele care imbina de minune mirosurile florale si fructate cu miresmele florilor intr-o armonie perfecta. Sunt o explozie din punct de vedere olfactiv, o delectare pentru simturi, miresme imbietoare care te duc de fiecare data cu gandul la primavara. Sunt foarte fresh, dulci si gurmande.

Sunt cele care iti lasa imaginatia sa zburde si te fac sa te gandesti la sucul delicios care curge dintr-un fruct foarte copt. Parfumurile floral-fructate sunt parfumuri senzuale care stiu cum sa te surprinda.

Descopera cele mai frumoase si mai feminine parfumuri floral fructate si nu vei regreta. Poti alege parfumuri mai clasice, o expresie a feminitatii abosolute, un buchet minunat de flori, o explozie de miresme care te vor ajuta sa te simti feminina si eleganta. Pentru asta alege esentele de ylang-ylang, de trandafir de Damasc, iasomie sau orhidee pentru a fi unica si speciala.

Sau mai poti alege sa mizezi pe parfumurile ieftine florale cu note fructate puse in valoare de esentele de lemn. Grepfrut, para si fraguta si violete, pe un fond de mosc si acorduri de pruna. Tonurile verzi, de mar, de cedru sau cele fresh putin acrisoare sunt la fel de frumoase. Trandafirii pusi in valoare de anason pot crea un parum unic, irezistibil si senzual.

Poate vrei sa citesti si:

De ce nu pot sa beau o lada de bere

Stateam si ma gandeam de ce nu pot sa beau o lada de bere cu prietenii mei, asa am ajuns la concluzia ca nu-mi mai place berea, ca sa nu zic ca nu mai consum asa ceva de peste 10 ani. Ce beau? O sa radeti, dar beau lapte si nu cu lada ci cu sticla, desi sotia imi zice ca a bea doi litri de lapte zilnic e mai rau decat sa bei bere, totusi chiar nu cred asa ceva.

De ce nu pot sa beau o lada de bere

O lada de bere poate fi cu sticle goale, cu bere sau poate fi din plastic si fara continut, dar tot aia este, nu o poti confunda cu apa minerala, nu-i asa?

Cred ca ideea asta de a promova ceva prin articole scrise la intamplare nu poate duce nicaieri, oricat ai zice tu ca pui H1, H2 si H3 si faci tot felul de inventii care ar putea sa te duca pe prima pagina in cautari. Daca ai un site ca e4Ro si nu reusesti, atunci ce sa faci ca sa ai succes? Sa mergi pur si simplu cu prietenii la bere si sa discuti politica?

Sa zicem ca ai un land de magazine online, crezi ca asta te poate ajuta? Nu cred, sa promoevezi vanzarile online, fie ele si de bere nu te pot duce la un venit consistent, decat daca chiar stii ce faci. Cat am castigat eu din afiliere in patru ani? Cred ca nu am depasit 500 de euro ( nu pe an ci in total ), iar asta nu ma prea bucura deloc. Pana la urma am depus un efort prea mare pentru rezultate asa de mici.

Am un director web, si ce daca? Crezi ca vine cineva sa publice trei articole pe ZonaiT.info doar pentru ca asa vrei tu? Nici sa nu vizezi, chiar daca de exemplu pw WikiShop.Info ar vrea multi, tu insisti cu directorul asta web, care iti garantez ca pana nu gasesti o tema WordPress kLumea nu ai sa atragi pe nimeni intr-un proiect la care muncesti din martie 2013. In curand o sa faci trei ani si niciun rezultat palpabil, asta este!

Deci in concluzie: cum sa bei o lada de bere daca nu ai motive? Daca niciun utilizator nou nu ai adus pe site in trei luni, la ce te astepti in continuare? Sa vinzi portalul e4Ro cu 1000 de euro? Cine-ti da banii astia in Romania? Ar insemna sa primesti 2 euro pe un articol publicat pe site, de fapt sub 2 euro caci am depasit de mult 500 de articole. O fi mult? Cand iti recuperezi banii si poti sa beri o bere linistit? Sa facem un calcul: daca ai lua 10 euro/un articol publicat pentru terti, ai avea nevoie de 100 de articole, ceea ce nu e chiar imposibil de realizat, ar insemna sa promovezi de fapt 100 de site-uri diferite. La 1000 de articole scrise de un conetnt writer profesionist, ar insemna 10% – un procent destul de mic de articole de promovare pentru un site cu vechimea asta.

Angajam copywriterConcluzie: decat sa beau bere mai bine ma duc la pescuit, macar am sansa de a sta in natura si poate baiatul ala cu pescuitul sportiv imi da el o bere la halba, pentru ca m-am straduit sa-i aduc site-ul putin mai in atentia cititorilor de pe portalul e4Ro.Com! Iti dai seama cate balarii am scris acum pentru ca voiam sa vad ce ma duce capul intr-o zi de duminica in cea mai lunga zi din an? DA, ai inteles, azi s-a dat ceasul inapoi cu o ora si de fapt duminica asta are 25 de ore inloc de 24! Colegii de pe SeoPedia or sti asta, sau stau pur si simplu in fata calculatorului fara sa realizeze ca eu am depasit de mult bariera celor 600 de cuvinte!

Deci daca vrei sa fii CopyWriter la e4Ro, esti invitatul meu, sa nu mai scriu eu bazaconii ca sa ajung la limita de cuvinte necesara pentru un articol care pur si simplu nu spune nimic!

Poate vrei sa citesti si:

1 84 85 86 87 88 91