Gogu

Ghid util pentru afaceri pe FaceBook sau in mediul online

Multi incearca sa-si faca afacerile pe FaceBook bazandu-se in mare parte pe distribuirile GRATUITE in grupuri, fara a avea un site si/sau o pagina pe care sa o promoveze. Mai mult, in general NU discuta cu adminii si moderatorii din grupuri, bazandu-se pe faptul ca FaceBook e GRATIS. Dar, pentru ca mereu este si un dar la mijloc, nu se intreaba de ce ar accepta acestia [ admini/moderatori ] sa posteze ei zilnic aceiasi oferta, aceiasi poza sau acelasi text pe grupul administrat de ei. Oare de ce? Pentru ca ai TU o oferta care i-ar ajuta pe mult, nu-i asa?

Ghid util pentru afaceri pe FaceBook

Daca a avea un grup cu zeci de mii de oameni ar fi simplu de realizat, atunci ai gasit si TU solutia: iti faci un grup – sau 10 – si gata, oamenii vin singuri sa-ti vada oferta. Dar nu e chiar asa de simplu, FaceBook e ca un mare stalp pe care toti ar vrea sa lipeasca anunturi publicitare. Iar pe stalpul acela fiecare si-a facut cu munca si efort bucatica lui, iar Tu ai vrea sa lipesti exact acolo afisul tau!

Cand vrei sa faci afaceri trebuie sa te gandesti la o treaba de genul win – win, adica sa castige ambele parti. FaceBook iti da posibilitatea sa te promovezi cu FaceBook Ads, doar ca sunt contra cost. Asadar ai de ales: fie discuti cu administratorii din grupuri, fie apelezi la reclamele platite oferite de platforma de Social Media. Stiu, te gandesti ca poate o sa ia si adminii aia niste bani [ banuiesc ca nu multi! ], poate ca pare o remuneratie nemeritata, dar nu esti obligat sa faci asta. Asa cum spuneam ai putea sa ai tu propriul grup, promovat pe FaceBook, si gata. Ai accepta sa vina acolo sa-si faca reclama aia cu credite, cu machiaj sau reprezentantii Avon? Poate ca DA, poate ca NU, dar incearca macar sa vezi cum e. Apoi decizi ce drum urmezi.

Postarea in mod repetat a ofertelor pe grupuri nu face decat sa-i enerveze pe membri si pe cei ce gestioneaza grupurile. Te pot da afara, te pot bloca si nu ai rezolvat nimic. De multe ori asta o face chiar FaceBook, si atunci ce ai castigat? DA, raspunsul este unul singur: sa ai propria pagina/grup sau sa te bazezi pe sprijinul adminilor din grupuri. Cu cat mai mari, cu atat mai bine pentru tine. Gruprile in care se posteaza la infinit reclame sfarsesc prin a nu mai fi accesate decat de cei ce le posteaza.

Sa presupunem ca vand ciuperci. Ce fac ca sa ajung exact la cei care cumpara ciupercile? Pot sa postez in toate grupurile in speranta ca o sa cumpere cineva. Oare de ce ar face asta majoritatea membrilor? Exact de la tine, nu de la magazin, nu de la altii care ofera aceleasi ciuperci, ci de la tine! Nu mai bine ai tu o pagina si un grup pe care sa-l gaseasca cine cauta asa ceva? Ba DA, asta e de fapt solutia ideala. Daca e prea greu, atunci am scris mai sus, alegi intre reclamele platite fie direct la FaceBook, fie la admini. Daca s-ar proceda asa, adica lumea ar plati reclamele, adminii si-ar face firma, ti-ar da factura, etc. Asa e mai normal, dar cum lumea nu vrea sa plateasca nici mult si nici taxe la stat, ne invartim in cercul asta vicios. Care aduce doar stres, nimic mai mult!

Reclama pe Facebook

Ghid util pentru afaceri pe FaceBook sau in mediul online

Poate vrei sa citesti si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.