Copywriter sau Content writer ?

A venit vremea sa trecem la o noua etapa in ceea ce priveste marketingul portalului e4Ro, de aceea o sa lansam o discutie legata de munca de Copywriter si cea de Content writer. Ca sa clarificam lucrurile inca de la inceput, un content writer este persoana care scrie articole contra cost, fara a gandi o strategie, dupa cerintele clientului. Baza este pusa pe corectitudinea gramaticala si cea a informatiei, chiar daca suna neplacut, este vorba de articole scrise la gramada.

Evident ca exista deosebiri intre calitatea articolelor scrise de diversi content writeri, insa in general este o munca prost platita, majoritatea clientilor preferand sa plateasca putin, pentru continut mult. Cand discutam despre munca de copywriter – lucrurile devin putin mai delicate. In primurand un copywriter va trebui sa se documenteze mai amanuntit despre subiect, va trebui sa gandeasca o strategie de a atrage cititorul si de promova un produs sau un serviciu.

Copywriter sau Content writer?

O intrebare la care e greu sa raspunzi fara sa lasi loc de interpretari. Ce e mai bine, sa scrii zeci de articole zilnic, sau sa scrii doua sau trei pe saptamana? Daca ne referim la timpul efectiv in care scrii un articol ambele variante iti consuma cama acelasi timp, insa daca in cazul unui content writer accentul se pune pe SEO, pentru a avea o pozitionare mai buna in SERP, in cazul unui copywriter accentul se pune pe calitatea articolului, deci pe imbunatatirea Bounce Rate-ului, a timpului petrecut de cititor pe pagina ta. Daca vei reusi sa-l faci pe vizitator sa citeasca intreg articolul, ba mai mult, sa mai citeasca inca unul cel putin, inainte sa pararseasca site-ul, inseamna ca ai facut treaba buna.

In mod evident daca pentru un articol scris in calitate de content writer vei primi sa zicem, in medie 1 euro pentru 100 de cuvinte, in cazul unui copywriter pretul incepe de la 5-6 euro pentru 100 de cuvinte. Iata si motivul pentru care un copywriter nu poate scrie de azi pe maine un articol, cu atat mai mult nu va face un articol pentru un client care doreste livrarea in aceiasi zi in care a facut si comanda.

Copywriter

Copywriter sau Content writer?

Lasand vorbaria pentru altii, in general pentru comentarii, vrem sa va anuntam ca in curand vom lansa o noua pagina, Copywriter[dot]e4Ro.com – unde ne vom anunta strategia si evident preturile. Daca vrei sa intri in echipa noastra, esti serios si nu cauti o rampa de lansare pentru a deveni asa numitul freelancer, care in acest  moment are doar nevoie de ceva bani de buzunar, daca esti decis sa ramai alaturi de noi, iti promitem ca nu vei regreta. Daca esti doar in cautarea de comenzi, evita sa ne scrii despre colaborare, insa ne poti spune deschis parerea ta!

Copywriter pe e4Ro

Pentru a deveni Copywriter alaturi de echipa noastra va trebui sa faci cateva lucruri, absolut obligatorii. In primul rand sa ai o pagina personala pe portal, de genul – paginamea.e4Ro.com, unde e4ro.com se poate inlocui si cu alte domenii detinute de noi. A doua cerinta este sa iti intretii pagina in mod corect, scopul fiind acela de a aduce pagina proprie cat mai sus, atat ca trafic cat si ca pozitionare in SERP.

Restul coditiilor sunt legate de seriozitate si de calitatea serviciilor prestate, va fi un fel de comunism online – vom primi comenzile si le vom distribui dupa cum avem timp liber sau inspiratie. O cota de 20% din sumele incasate vor reveni portalului e4Ro, restul in mod evident celui ce a preluat comanda. Iar din cei 20% pastrati, vom premia in fiecare an pe cel mai capabil dintre noi!

Poate vrei sa citesti si:

2 comments

  • Lorena

    Sunt content writer de multa vreme, recunoasc ca aveti dreptate, e mult mai rentabil sa fii Copywriter, si cred ca si la capitolul munca in echipa aveti dreptate. Chiar daca sa zicem poti casiga in mod individual 1000 de euro lunar, e de preferat sa fie 2000 in doi sau 3000 de euro in trei. Exista o limita pe care ca individ nu o poti depasi, oricat ai vrea, poate doar sa scrii zi si noapte si sa livrezi articole din”stoc”! 🙂

  • Bebe

    Chestia cu 6-7 euro/100 de cuvinte suna tentatnt, sa zicem ca in medie un articol are 400 de cuvinte – vad ca aici se rezuma clientii mei in general – fie din „economie” de bani, fie ca asa cred ei ca e bine, inseamna un minim de 24 de euro/articol, hai sa zicem rutunjit 25 de euro. patru articole pe saptamana inseamna 100 de euro, x partu saptamani => 400 de euro pe luna, un mic salariu, desi cred eu ca un client care sa dea 1800 de RON pe 16 articole va fi greu sa gasiti.

    Oricum eu sunt de ja content writer pe e4Ro, ma declar multumit cu ceea ce castig, desi sunt obligat sa scriu zilnic. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.