CTR versus CPC versus RPM
Cand ai un cont la AdSense te intrebi de ce uneori castigi mai mult si alteori mai putin, iar imediat primesti raspuns, pentru ca CPC, CTR si RPM. CPC inseamna cati banuti primesti pe un click, care evident depinde de multe, de la tara de unde vine si pana la nisa anuntului. In Romania AdSense plateste putin pe cele mai multe nise, dar sunt si unele care aduc bani frumosi, pentru ca nu-i asa, e concurenta mare. In alte tari se plateste bine, pentru ca asa e la ei, banii mai circula si in domeniul asta al publicitatii, nu ca la noi.
CTR versus CPC versus RPM – Google AdSense
Sincer nu ma mai plang de mult de sumele castigate din AdSense, sunt sa zic asa – extrem de multumit. Chiar ma gandeam cum era acum 7 – 8 ani, cand abia de strangeam lunar suma minima necesara pentru o plata. Dar si site-urile mele erau la inceput, nu ma prea pricepeam la blogging, fara a avea pretentia ca acum sunt nu stiu ce AS, dar oricum am prins niste idei, iar asta se vede inclusv in venituri.
CTR este rata de click, adica cam cat la % dintre cei ce vad anunturile dau click pe reclame. Strict legat de acest indicator este RPM, adica cat castigi la 1000 de click-uri, ambele fiind calcule, deci rezulta pe baza traficului de pe site la un moment dat. Daca CPC depinde de tara de unde vine traficul si necesita un tip de strategie – adica cui se adreseaza site-ul tau, cei doi indicatori nu depind de tara ci de relevanta reclamelor publistare ce apar pe site. Adica mai pe intelesul oricui, daca scrii despre politica – ce reclame o sa apara pe site – in ideea ca acestea sunt fie contextuale, fie pe baza cautarilor anterioare ale vizitatorului. Adica fix legat de acele cookie despre carfe legea GDPR spune ca ar trebui instiintati vizitatorii de pe site.