Cu tramvaiul la plimbare
Nu stiu de ce atata lume scrie gresit tranvai, pentru ca este evident ca forma corecta este tramvai, cu m nu cu n, am gasit greseala asta de peste 2000 de ori luna trecuta pe diverse site-uri. In general lumea vrea sa stie cat costa un bilet, cat castigi daca iti faci abonament, de ce e mai ieftin tramvaiul in Bucuresti fata de alte orase din Romania. Poate ca o sa ti se para bizar ca doar 18 orase din Romania au o retea de transport bazata pe tramvaie. O sa facem mai jos o lista cu acestea, speram sa-ti prinda bine aceasta informatie.
Cu tramvaiul la plimbare
Putina lume stie ca primul tramvai din Romania s-a plimbat la Lipova, iar asta evident nu are nimic de a face cu tara noastra. Asta pentru ca se intampla cu mult inainte de 1918, cand Ardealul a trecut sub jurisdictia romaneasca. La fel de evident este ca vorbim de tramvai tras de cai, desi la scurt timp am avut si unul electric in capitala noastra, Bucuresti.
Lina de tramvai de la Lipova nu era cine stie ce, masura doar aproximativ 4 kilometri. Am avut si in Arad apoi o linie din 24 octombrie 1869. A functionat pana in 1916, banuiec ca stiti de ce. Prin 1886 am vazut un tramva circuland prin Braila, devenit electric pe 25 iunie 1900 si circula si azi. Bucurestiul a vazut primul tramvai cu cai pe 28 decembrie 1872, Clujul s-a modernizat cu unul pe abur pe 28 august 1893, iar lista continua.
Cele mai multe linii de tramvai au fost in Ardeal, evident sub monopolul Austro-ungar. La noi in Regat am avit la Iasi, Botosani, Ploiesti, Craiova si evident in Bucuresti si Constata. Pe 25 iunie 1900 a fost inaugrat tramvaiul din Braila, litoralul a avut o linie abia pe 18 iulie 1944. Nici nu a mers decat pana in august, fiind pe abur.