De ce sa iei un Ford Puma cu tehnologie mild-hybrid
Salut, eu sunt noul vostru coleg de la rubrica auto, iar primul meu articol este despre noul Ford Puma cu tehnologie mild-hybrid, principalul concurent al Daciei Duster. Dacia nu are inca un model electric, pe cand Ford si-a propus sa vina cu o oferta de nerefuzat. Din ce am vazut eu pana acum zic ca este un SUV premium la pret redus! Am sa vorbesc mai intai despre chestia asta, semi hibrid, ce inseamna si cu ce se mananca. Adica ce ste o maisna partial hibrid, caci sunt sigur ca multi nu stiu inca despre ce este vorba aici.
De ce sa iei un Ford Puma cu tehnologie mild-hybrid
Deci spre deosebire de o masina echipata cu un motor hibrid, cele cu tehnologie mild-hybrid nu pot merge fara motorul conventional. Adica acumulatorul actioneaza un motor electric, care doar ajuta masina sa consume mai putin si sa aiba mai multa putere. Atat! Mai exact cand este cazul: la franari, mers in panta cu consum zero, etc. acumulatorul se incarca, energia se stocheaza si este folosita cand e nevoie de ea, de exemplu la plecare de pe loc, cand evident avem nevoie de cva mai multa putere, care duce la un consum mai mare.
Prin urmare chiar si la condusul prin Bucuresti, consumul unei astfel de masini nu va trece de 5 – 6 litri la suta de kilometri! Asta da masina de oras, nu-i asa? Asa se explica de ce ai 125 de CP la un motor de 1 litru, pe un SUV – vorba vine, nu se compara la greutate si dimensiuni cu un Nisan Sau Mitsubishi!
Revenind la noul Ford Puma ce se va produce exclusiv in Romania – asta este o veste extraordinara, daca modelul va avea succes va fi o bula de aer proaspat, pentru ca momentan doar Dacia Duster mai scoate capul afara intr-un mod relevant. Asa ca la Craiova e rost de bucurie generala, modelul mild-hybrid Ford Puma a intrat deja in productie. Cand va fi si disponibil pe piata nu stiu, depinde de multi factori, dar eu abia il astept pentru un test drive!