Despre metoda celor cinci motive
Fondatorul companiei Toyota, Sakichi Toyoda, a folosit tot timpul metoda celor cinci motive. În ce constră această metodă? În toate situațiile de neînțeles, el scotea această metodă din buzunar, o aplica și aceasta l-a ajutat mereu.
Și din punctul nostru de vedere această regulă este foarte simplă. De exemplu: vrei neapărat o haină de blană.
1. Te întrebi: de ce vreau o haină de blană? Acesta este primul motiv. Tot tu îți răspunzi: pentru că vreau să surprind pe toată lumea.
2. Bine, al doilea „de ce”: de ce vrei să surprinzi pe toată lumea? Răspunsul: Pentru că vreau să fiu remarcat.
3. Al treilea „de ce”: de ce trebuie să fii observat? Răspunsul: Pentru că mă simt nesigur.
4. Al patrulea „de ce”: De ce te simți nesigur? Răspunsul: Pentru că nu mă pot realiza în niciun fel, pentru că stau într-un singur loc.
5. Al cincilea „de ce”: De ce nu te poți realiza? Răspunsul: Pentru că fac ceea ce nu-mi place.
Și spuneți-mi acum, va rog frumos, ce legătură are haina de blană cu cel de al concilea raspuns „de ce”?
Domnul Sakichi Toyoda ne învăță că în răspunsul la al cincilea „de ce” cauza principală, care la prima vedere nu este vizibilă. Al cincilea răspuns „pentru că” scoate la lumină ceea ce se află înăuntru. Dacă îți place, al cincilea „pentru că”, atunci tu ești cel adevărat.
Aceasta este o modalitate foarte eficientă de a verifica ce ascundeți cu adevărat, ce vă este frică să recunoașteți chiar și pentru dvs., ce doriți cu adevărat și ce este doar o beteală.
Mulțumim domnului Toyoda nu numai pentru Toyota.