
Despre publicitatea online
Azi am discutat cu cineva despre publicitatea online – evident ca aici ne referim inclusiv la FaceBook sau acel Social Media Marketing, dar si la publicitatea pe site-uri, cum ar fi acesta pe care il cititi acum. In afara de faptul ca multi nu fac diferenta intre profil FaceBook, pagina si grup, toate pentru ei se numesc site, multi vor sa plateasca publicitatea in functie de incasari. De ce? Pai e mai simplu asa, imi aduci cienti, iti dau 10% – nu neaparat, acest procent, dar cam asa se pune problema momentan.
Despre publicitatea online
Stau si mai intreb, oare daca te angajeaza cineva sa imparti faliere, te plateste la numarul de vanzari generate? Sau te pune sa faci flayerele pe banii tai? Inteleg ca vrei rezultate, dar tu ar trebui sa decizi daca acele canale pe care le folostesti sunt rentabile sau nu, adica sa-ti asumi responsabilitatea. DA, ar fi bine sa-ti iei un numar de telefon separat pentru fiecare agent de publicitate, asa ai sti clar cine te suna si de la ce canal vine rezultatul. Dar mai este un aspect: sa zicem ca vinzi flori, oare de ce nu vin clientii la tine si se duc la vecinul? Sau poate lumea nu cumpara flori in general, merge si le ia de la florarie!
Nu stiu cat am fost de explicit legat de publicitatea online, dar sper ca lumea sa inteleaga ca ea functioneaza la fel ca cea din ziare. Adica la un ziar speri sa ajunga la 1 milion de cumparatori, din care 100 de mii citesc rubrica anunturi si din care 1000 cauta ce oferi tu! Cum nu esti singur, ramane sa analizezi singur daca merita sa publici la ziar sau nu. Insa in niciun caz nu-i zici ziarului sa-ti caute clientii. Ma intreb cum ar plati un politician in campanie, dupa numarul de voturi obtinute?