Despre site-uri, alta abordare
Discutiile despre valoarea de vanzare a unui site par a fi interminabile, evident datorita unui conflict de interese intre vanzator si cumparator. Primul vrea sa nu iasa in pierdere mai deloc [ desi asta nu prea merge in viata reala decat foarte rar ] si altul vrea sa ia cat mai „pe degeaba” munca altuia. M-am gandit la o alta abordare: cum ar fi sa te pui sa faci un site, sa vii cu ideea, sa muncesti la el si eu sa-ti dau pe el fix cat a produs in primul an. Mie mi se pare ok, dar tie?
Despre valoarea site-ului, alta abordare
Cred ca la noi in Romania nu s-a copt inca piata asta, adica inca cei ce vand si cumpara site-uri sunt diletanti. Cei ce le fac nu prea au o idee clara ce vor sa faca cu ele, le fac si apoi descopera ca nu se ridica la asteptarile lor, sau se gandesc sa abandoneze nisa asta – creare de site-uri pentru venit. Cei ce cumpara vor chilipiruri si amortizarea investitiei in 12 maxim 24 de luni. Asta ma duce cu gandul la colegul mei Piroi Adrian, oare cum a reusit el mai mult decat toti dealerii Dacia din tara asta?
Sa luam doua site-uri: Tulcea.info si Aradul.info, sunt asemanatoare la mai multe capitole, de la nisa si pana la design sau continut. Produc venituri diferite, dar nu exagerat de mari. Oare cat valoreaza ele? Pentru cineva fara legatura cu unul din orase/judete nimic probabil, pentru cineva din Tulcea Iasul.info nu prezinta interes si invers, pentru unul din Iasi cel despre Tulcea. Daca e sa luam doar numele domeniului, Tulcea.info e mai atractiv, cel putin pentru ca este EMD 100%, deci daca vrei un site cu informatii din localitate, judet – asta e numai bun.
Daca e sa le judeci doar prin prisma veniturilor, este evident ca nu prea ai pe ce da banii. Potential? Depinde ce si cat te pricepi sau esti interesat sa faci cu site-ul, domeniul. Mai sunt libere cateva TLD-uri, pe .Ro este ocupat, dar cele internationale mai exista si deci o poti lua de la zero.
Revenind la valoarea unui site cred ca de fapt conteaza cat de mult te pricepi tu sa ridici un site, indiferent de nisa. Daca nu te pricepi si lucrezi orbeste, sau mai rau – nici macar nu ai interesul sa muncesti la un site, sa investesti in el munca sau/si bani, discutia nici macar nu-si are rostul.