Oare o fi greu sa fii influencer in Romania?
Cred ca deja a devenit evident ca urmatorul pas in mediul online il constituie asa zisii influenceri – cei ce reusesc sa stranga mii de vizualizari, comentarii, etc. Adica cei care ar putea sa-i influenteze pe cei ce-i urmaresc pe FaceBook, dar mai nou pe instagram, sa faca ceva: sa cumpere, sa citeasca, etc. Degeaba ai tu pe FaceBook o pagina de 100.000 de fani, daca de fapt ceea ce postezi tu ajunge la nici 1000. Asta daca nu platesti, iar ca influencer ai putea sa folosesti FaceBook Ads, platit dintr-o mica parte din banii incasati ca influencer.
Oare o fi greu sa fii influencer in Romania?
DA, e greu sa fii influencer in Romania, in primul rand pentru ca ai nevoie de o audienta destul de mare, iar in al doilea rand pentru ca ar trebui sa stii cum sa ajungi la cei ce platesc [ bine! ]. Asa este omul, daca cineva mai cunoscut sau ma rog, un prieten – iti recomanda ceva, parca ai mai mult curaj sa cumperi un produs, nu-i asa? Din pacate influencerii nu prea folosesc produsele recomandate, le recomanda doar ca sa ia banii si atat!
La ce te ajuta un infulencer? In general acesta nu vinde pentru tine, ci iti face afacerea, brandul cunoscute printre fanii sai. Deci beneficiul imediat nu exista, nu incepe lumea sa-ti cumpere produsele de a doua zi, ci ai devenit cunoscut, este ca si cum ai trimis tu email la 100.000 de persoane, toate citind email-ul tau! Daca mai vin si cativa urmaritori pe pagina ta, ceva trafic pe site, asta e un bonus de fapt!
Tu ai nevoie de influneceri? Pai daca branduri mari din intreaga lume au nevoie, avand un buget alocat pentru asta, este clar ca tu ai cu atat mai mult nevoie de ei. Poti gestiona impactul unei astfel de campanii? Nu prea, pentru ca nu depinde de influencer cum vede lumea produsul/serviciile tale. E ca si cum ai vrea sa dai vina pe stalpul pe care lipesti anuntul. DA, este important sa ajungi la un vad mare de cititori ai ofertei, mai departe depinde de prea multi factori si aici ai nevoie de un serviciu de marketer, care se ocupa direct de vanzari. Influencer-ul iti face publicitate/reclama, nu garanteaza si rezultate directe. DAR, caci exista si un dar, in timp vor veni rezultatele, pentru ca cei ce au auzit de tine de la X sau Y, o sa zica: da mai, e ceva bun, am auzit eu de la cutare acum un an. Si uite ca a venit si clientul!