Optimizarea linkurilor interne

Dupa opt ani de online imi permit sa dau si eu primul sfat legat de SEO, bazat pe experienta si pe observatie, dar si pe studiu. O sa vorbim asa cum spune si titlul despre optimizarea linkurilor interne, intr-o perioada in care tot mai multi webmasteri se plang despre efectele animalelor lansate de Google, Penguin – Panda si altele. Ati vazut ca sunteti declasati in cautari, site-ul vostru nu a luat un PageRank prea bun, traficul este nesatisfacator.

De ce am decis sa vorbim despre link-urile interne? Pentru ca am observat pe diverse forumuri ca acestea sunt cele mai ignorate, multi cautand sa cumpere link-uri sitewide, desi este evident ca asta te dezavantajeaza de cele mai multe ori.

La ce ma ajuta un link intern

Link-urile interne au doua mari avantaje, tin cititorul conectat pe site-ul tau si ajuta spiderii motoarelor de cautare sa iti identificie paginile mai usor. Cel mai bun exemplu este modul de lucru pe wikipedia, unde tot ceea ce este important se lega prin link-uri interne. Sfat (gasiti paginile cu autoritate de pe site-ul vostru si postati pe ele link-uri interne catre alte pagini pe care considerati ca cititorii ar trebui sa le gaseasca in SERP) – va ajuta poate mai mult decat un link extern!

Aveti grija cum alegeti anchor text-ul pentru link-urile interne, ele ar trebui sa va ajute atat in navigarea usoara pe site (nu pacaliti cititorul) cat si in promovarea acelor keyword-uri pe care vreti sa fiti gasiti in SERP.

Sfat: daca stiti putina engleza incercati sa urmariti si sfaturile date de Matt Cutts, nu le posteaza degeaba. Postati un link curat pe site-ul vostru, cel mai simplu este sa folositi <a href=”http://www.siteulmeu.ro/seo”>SEO</a>, valoarea lui este maxima, va putea fi „vazut” de toti robotii motoarelor de cautare.

Cum folosim tag-urile

Daca avem un site pe WordPress, stim deja ca la fiecare postare ne putem alege tag-uri pentru articolul respectiv. In cazul nostru, avem tag-ul SEO, tocmai pentru ca discutam, despre acest lucru. In general legam tag-urile de Categorii, eu am ales Categoria Wiki pentru acele postari care cred eu ca merita citite pentru importanta informatiei.

Sfat: nu postati pe pagina de index (home) lista de tag-uri, Google o considera SPAM! explicatie

Daca consideri ca am inceput cu dreptul, putem continua discutia, ramane sa imi spui ce anume nu am atins si ce ai vrea sa stii despre subiect.

Poate vrei sa citesti si:

3 comments

  • Alin

    Sfat: Matt Cuts vorbeste cu foarte mult subinteles, si daca nu stii o iota de seo, mai bine nu te apuci sa-l asculti pentru ca s-ar putea sa tragi niste concluzii gresite. Legat de linkurile interne, cea mai buna metoda este cea pe care o gasesti si pe wikipedia, adica link pe cuvantul de interes care duce catre un alt articol, din articolul prezent. Pentru asta (pentru wordpress), puteti folosi pluginul Internal Link Building, este gratuit si isi face treaba foarte bine.

    • WebRp

      Buna Alin, Ma bucur ca cineva a gasit articolul meu asa de repede, iti dau dreptate 100%. Plugin-ul poate fi gasit aici, eu unul prefer sa nu pun prea multe pe site, si asa din diverse motive paginile se incarca mai greu, iar viteza de incarcare a paginii este un factor ce poate ajuta sau din contra, poate dauna in pozitionarile site-ului in SERP.

  • Amalia

    Foarte bun articolul, chiar foarte multi nu-si dau seama de importanta link-urilor interne, pai ales pentru site-urile care au reusit sa detina cateva zeci de pagini cu autoritate si PR bun. Legat de Page Rank ar trebui sa stie ca fiecare link intern ridica PR-ul pagini catre care trimitem link-ul. 🙂 Chiar ma intrebam cand o sa va apucati sa scrieti si despre SEO mai „profesional”

    PS: mi-a placut seria de articole despre PhotoShop! Bafta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.